Buurtbewoners Johannes Buijslaan niet tevreden

15 mei 2013

Buurtbewoners Johannes Buijslaan niet tevreden

De bewoners van Lievendaal maken zich grote zorgen over de verkeerssituatie rondom basisschool De Schakel. Met name de verkeersveiligheid van de Johannes Buijslaan is erg verontrustend. Dit bleek tijdens de behandeling van de raadsvragen van de SP in de raadscommissie Economie en Mobiliteit van dinsdag 14 mei.

De straat is namelijk niet ingericht conform de wettelijke eisen die de wetgever stelt aan een 30 km-zone. Dit leidt tot een gevaarlijk en een onduidelijk kruispunt bij de basisschool, waar meerdere keren per dag veel kinderen moeten oversteken.

Basisschool De Schakel

Omdat de straat niet ingericht is als 30 km-zone rijden de auto's veel te hard. De buurtbewoners hebben hierover bij meerdere instanties geklaagd, maar nergens kwam men met een oplossing. Daarom zoeken de buurtbewoners nu naar een oplossing bij de politiek.

De SP riep in de vergadering de wethouder op om samen met de buurtbewoners om de tafel te gaan zitten, om samen tot een goede oplossing te komen. De buurtbewoners willen hier graag aan meedenken en meehelpen, bijvoorbeeld met het neerzetten van plantenbakken en ook aan het onderhoud daarvan.

Verschillende partijen uit de raadscommissie zeggen dat er wel te hard gereden wordt, maar omdat er nog geen ongelukken zijn gebeurd vinden zij dat extra maatregelen nu geen prioriteit hebben.

Als laatste heeft de wethouder beloofd, dat hij met de wijkcoƶrdinator, school en de buurtbewoners rond de tafel zal gaan zitten.

De buurtbewoners zijn niet tevreden over dit besluit, want ze hebben al meerdere keren met de wijkcoƶrdinator aan tafel gezeten en daar is niks uit gekomen.

De SP fractie zal zich de komende tijd blijven inzetten voor dit onderwerp samen met de buurtbewoners.

Murat Memis
Bestuurslid SP Eindhoven

Johannes Buijslaan 30 kilometer zone of toch niet?