Publiciteit Werkplein SP op dreef

7 maart 2012

Publiciteit Werkplein SP op dreef

Gisteren waren we in het centrum, vandaag bij het Winkelcentrum Woensel om mensen te zoeken die we kunnen gaan helpen bij het Werkplein SP. De inloop van Werkplein SP gaat immers morgen voor het eerst open.

Met een SP jas aan krijg je soms negatieve reacties, maar ook veel mensen zijn wel geïnteresseerd om te horen wat we te vertellen hebben. Sommige mensen komen zelfs naar me toe om te vragen wat we aan het doen zijn. Dit zijn SP-stemmers of gewoon geïnteresseerden.

Nog niet echt druk op de markt
Nog niet echt druk op de markt / Foto: Mieke Lavrijsen

Wat mij opviel is dat veel mensen het Werkplein SP een erg goed idee vinden. Ze zijn blij met ons initiatief. Lang niet iedereen kent mensen die het niet lukt om een baan te vinden, maar een enkeling kunnen we wel blij maken met een flyer en werkhandschoen. Die enkeling is dan over het algemeen wel héél blij met ons initiatief, we hebben veel gehoord dat mensen van plan zijn zich aan te melden voor workshops, of dat ze op donderdagmiddag langs willen komen.

Ook veel interesse van jongeren
Ook veel interesse van jongeren / Foto: Mieke Lavrijsen

Voor ons is het lastig onze ‘doelgroep’ aan te spreken, het is lastig om in te schatten of iemand werkeloos is, het is ook lastig vooraf in te schatten wie wel en wie niet op een praatje over het Werkplein SP zit te wachten. Daarom spreken we zoveel mogelijk mensen aan, het was zowel in de stad als in het winkelcentrum redelijk druk met mensen.

Veel persoonlijke gesprekken

Vandaag hoorden we al af en toe dat mensen van onze actie gehoord hadden, een mooie opsteker, want zo weten we dat het Werkplein SP in de stad begint te leven!

Altijd gezellig in het winkelcentrum
Altijd gezellig in het winkelcentrum / Foto: Mieke Lavrijsen

Sylvie van Dijk