Werkplein SP

2 maart 2012

Werkplein SP

Vanaf 1 maart kan elke werkzoekende in Eindhoven en omgeving gebruik maken van Werkplein SP. Een groep enthousiaste en deskundige vrijwilligers staat klaar om de komende twee maanden werkzoekenden in Eindhoven en omgeving op een positieve manier ondersteunen.

Wat heeft werkplein SP te bieden (pdf-file)?

Meer weten en/of opgeven: werkplein040@sp.nl

Info en uitwisselen tips: www.facebook.com/werkplein040

Nu het UWV steeds minder doet en meer digitaal werkt, wil de SP laten zien hoe ondersteuning hoort te zijn: persoonlijk, flexibel en zoveel mogelijk op maat. Van mens tot mens.

Deskundige vrijwilligers
Deskundige vrijwilligers / Foto: Rob de Kruif

De SP heeft een team van 15 deskundige vrijwilligers onder haar leden gevonden. Het unieke is dat er enorm veel mensen met kwaliteiten rondlopen binnen de SP die zich enthousiast in willen zetten voor hun stadsgenoten die op zoek zijn naar een baan.

Zo biedt Werkplein SP hulp bij het maken van een sollicitatiebrief, het vinden van een baan die bij je past, solliciteren via Internet, Linkedin en Werkm@p en het aanvragen van een uitkering. Alle diensten zijn kosteloos en voor iedereen (ook niet-SP-leden). Als bijkomstigheid krijgen de SP-ers te horen wat er beter kan in Eindhoven. SP Eindhoven denkt dat deze aanpak positiever werkt dan een zwartboek of meldpunt.

Reportage Studio040

Wat heeft Werkplein SP te bieden?
Vanaf 8 maart tussen 13.30 en 15.30 uur zit iedere donderdag een team van vrijwilligers klaar op het WerkpleinSP dat is gevestigd aan de Poeijersstraat 39 in Eindhoven (SP-kantoor). Alle werkzoekenden kunnen binnen lopen, zonder een afspraak te maken. Werkplein SP helpt bij alles wat te maken heeft met ‘het vinden van passend werk'. Maar ook elkaar ontmoeten is belangrijk, want je bent echt niet alleen met dit probleem.

Daarnaast biedt Werkplein SP elke week kosteloos cursussen en WorkShoPs aan. Hiervoor opgeven kan per e-mail: werkplein040@sp.nl. Mocht blijken dat veel mensen onze hulp op prijs stellen, zullen wij snel ons aanbod daarop aanpassen.

Anke van Hest
Afdelingsvoorzitter SP Eindhoven