Bewoners flats Sterrenbuurt laten het er niet bij zitten

27 april 2011

Bewoners flats Sterrenbuurt laten het er niet bij zitten

Op dinsdagavond was de tweede bijeenkomst de bewoners van zeven flatcomplexen van het Woonbedrijf in de Sterrenbuurt in Woensel. De berekening van de stookkosten is vorig jaar bij veel bewoners goed fout gegaan. Daarom hebben we in maart de eerste bijeenkomst georganiseerd om de bewoners te helpen.

We zijn gestart met elkaar bij te praten. Woonbedrijf heeft helaas nog geen duidelijkheid gegeven. Wel hebben sommige een brief gehad die het alleen nog maar verwarrender maakt. Degene die wilde hebben we geholpen om een formulier voor de huurcommissie in te vullen. Een paar wilden nog hulp bij het opstellen van opstellen een bezwaarschrift.

Gestart met elkaar bij te praten

Deze keer was er een jonge vrouw aangesloten waarvan het vaste maandtarief van € 60 verhoogt was naar € 120. En ze moest ruim €1000 bij betalen. En dit alles is voor een middelgrote flat. Ze dacht dat dit kwam door de slechte winter, maar de brieven van de SP hebben haar toch doen inzien dat ze hiertegen moet protesteren.

Hulp met het invullen van het formulier

Ik blijf het erg jammer vinden dat het Woonbedrijf niet gewoon inziet dat er iets fout is gegaan en dat ze dit niet gewoon recht zetten. Zodat het weer een echte sociale woningbouw is.

Uitleg over de actie

Anke van Hest