Platform Huurders SWE bevraagt buurtorganisaties

28 april 2010

Platform Huurders SWE bevraagt buurtorganisaties

De Stichting Woonconsumenten Eindhoven heeft alle Eindhovense bewonersorganisaties (voorzover bekend) een brief gestuurd over het thema “Kamerverhuur en appartementen-splitsing”. Dat is op dit moment een zeer actueel en voor velen belangrijk thema. Onlangs sprak de SP hierover nog met bewoners in de Gagelstraat.

Er gaan ruim 500 brieven uit. De SP assisteert bij het vele praktische werk, dat een dergelijke zending kost.

De brief bevat de voorlichtingsfolder, die SP-medewerker Bernard Gerard over dit onderwerp geschreven heeft, en bevat verder een oproep aan de organisaties om ervaringen met dit thema te melden. Zowel probleemervaringen als oplossingservaringen zijn welkom. Deze ervaringen worden gebruikt als basis voor het vervolg van de actie.

De SP roept leden en bekenden, voorzover zij daartoe in een positie zijn, om op deze brief te reageren. Mocht een organisatie op een of andere manier door het verzendsysteem geglipt zijn (bijvoorbeeld doordat het bestaan of de gegevens niet bekend waren), dan kan de reactie ook via de SP op de bestemde plaats komen.

U kunt daarvoor bijv. de reactiemogelijkheid op dit artikel gebruiken, of u kunt hem sturen naar b.gerard@kpnplanet.nl. Ook kunt u de reactie rechtstreeks sturen naar info@woonconsumenteneindhoven.nl.

Bernard Gerard

Voorlichtingsfolder over kamerverhuur en appartementensplitsing