Voorlichtingsfolder over kamerverhuur en appartementensplitsing

13 april 2010

Voorlichtingsfolder over kamerverhuur en appartementensplitsing

SP-bestuurslid Bernard Gerard werkt mee aan de Werkgroep Kamerverhuur en Appartementen-splitsing van de nieuwe Stichting Woonconsumenten Eindhoven. In die hoedanigheid heeft hij het op zich genomen om een voorlichtingsfolder over de problematiek rond kamerverhuur en appartementensplitsing te schrijven.

Deze folder is op 12 april 2010 vastgesteld. De folder is vrijelijk te gebruiken in de geest waarvoor hij bedoeld is, maar mag niet gewijzigd worden zonder expliciete toestemming van Bernard Gerard. De volledige tekst is hier (pdf-file) te vinden.

Het gaat hier om de eerste versie. Reacties worden in dank aanvaard en kunnen bijdragen aan een tweede versie.

De voorlichtingsfolder maakt deel uit van een ruimere campagne, waarin stadsdeelteams en buurtorganisaties benaderd worden met de vraag om ervaringen met het probleem en eventueel ervaringen met oplossingen aan te bieden. Initiatieven in deze richting vallen binnenkort te verwachten.

Bernard Gerard geeft aan, dat de voorlichtingsfolder zodanig opgesteld is, dat het voor de SP ook mogelijk is om het probleem vanuit de positie van de kamer- of appartementhuurder te benaderen. Soms maakt deze categorie een probleem maar vaak ook heeft zij een probleem. Ook reacties vanuit de huurders worden dus in dank aanvaard.

Bernard Gerard