Jan van Erp stopt officieel als gemeenteraadslid voor de SP

2 mei 2016

Jan van Erp stopt officieel als gemeenteraadslid voor de SP

Foto: Murat Memis

Op 3 mei 2016 stapt SP raadslid Jan van Erp officieel uit de Eindhovense gemeenteraad. Na de beroerte die hij kreeg op 14 juli 2015 is Jan een revalidatietraject ingegaan. hiervan is hij sindsdien met succes herstellende. Jan pakt alweer politieke taken op. Hij is nog niet voldoende hersteld om terug te keren in de gemeenteraad. Daarom zal hij vervangen worden door Herman Poels, die hem vanaf kort na Jan zijn beroerte al tijdelijk verving. Jan blijft achter de schermen actief voor de SP.

Nadat Jan in juli 2015 wegens ziekte wegviel als raadslid is de SP op zoek gegaan naar een passende opvolger. Herman Poels, die sinds jaar en dag lid is van de SP en als commissielid een sterke kijk heeft op financiën, bleek een goede optie. Hij verving Jan al snel en heeft nu aangegeven Jan ook op structurele wijze te willen vervangen.

Jans beroerte kwam in juli 2015 ook voor de SP als een schok. Wij wensen Jan veel gezondheid toe in zijn voortdurende revalidatie. Wij wensen Herman Poels veel succes toe als gemeenteraadslid voor de SP in Eindhoven.

Op de foto: Jan van Erp samen met SP fractievoorzitter Murat Memis in april 2016.