Inloop Werkplein SP wordt goed gevonden

16 maart 2012

Inloop Werkplein SP wordt goed gevonden

Deze week bleek tijdens de tweede inloop van Werkplein SP dat werkzoekenden uit de regio graag gebruik komen maken van de ondersteuning van de SP. De twee uur dat we open zijn was te kort om iedereen te helpen. Maar iets langer blijven is voor onze vrijwilligers geen probleem.

De hele middag door liepen de werkzoekenden binnen. Het team van vijf vrijwilligers had volop werk, want zorgen dat de juiste hulpvraag van de werkzoekende duidelijk is kost wel wat tijd. Opvallend is dat iedereen goed voorbereid binnen komt en de brief of CV die ze willen laten bekijken bij zich heeft. Achter de vraag “Is deze CV goed?” zit telkens een heel verhaal. Ook daarvoor nemen we de tijd. Want vaak kunnen ze dit nergens anders kwijt.

Een aantal mensen was voor de tweede keer bij onze inloop. Ze wilden deze keer de aangepaste brief of CV laten controleren. Eén van de werkzoekenden kwam vertellen dat hij maandag zijn derde gesprek heeft en daarna misschien aan de gang kan. Dit is dan de eerste werkzoekende die met ondersteuning van Werkplein SP een baan heeft gevonden. Wat ons betreft volgen er nog veel meer.

Anke van Hest
Afdelingsvoorzitter SP Eindhoven