SP Veldhoven sinds lange tijd weer actief

29 oktober 2011

SP Veldhoven sinds lange tijd weer actief

Op initiatief van Thecla van Staffeleu, nieuw SP- lid te Veldhoven, en met steun van de SP afdeling Eindhoven werd het Citycentrum van Veldhoven weer eens ouderwets SP-rood van kleur. Zes SP leden, bijgestaan door Pa en Ma Minten (30 jaar SP lid) vroegen het Veldhovens publiek om aandacht en steun.

Aandacht voor de plannen of eigenlijk tegen de plannen van het Kabinet Rutte om mensen met een arbeidsbeperking (Wajong, WSW, WWB-uitkering) inkomen te laten inleveren en 30.000 banen in de sociale werkvoorziening te schrappen.

Even een steuntje om te tekenen
Even een steuntje om te tekenen / foto: Aart van Zutphen

Men vroeg het publiek de actie ´armoede werkt niet´ te steunen door een boodschap aan Rutte te sturen. Men kon dit doen door aan een werkhandschoen bevestigd kaartje in te vullen.

De ketting van solidariteit groeit
De ketting van solidariteit groeit / foto: Aart van Zutphen

30% tot 40% van de voorbijgangers bleken tijd en/of zin te hebben om even bij de actie stil te staan. Na een korte uitleg van de actie bleek zo´n 80% tot 90% bereid om een boodschap achter te laten. Opvallend veel personen grepen de kans om andere punten van sociaal onrecht aan te halen, met name de kwestie ´Mauro´ kwam ruimschoots aan bod.

Pa en Ma Minten ook aanwezig
Pa en Ma Minten ook aanwezig / foto: Aart van Zutphen

De SP was weer even en succesvol in beeld in Veldhoven en als het aan de deelnemers van vandaag ligt; een vervolg zal er zeker komen!

Rechtsachter initiatiefneemster Thecla van Staffeleu
Rechtsachter initiatiefneemster Thecla van Staffeleu / foto: Aart van Zutphen