Actie rond het Tejaterke in Best

30 oktober 2011

Actie rond het Tejaterke in Best

Op 18 oktober jl. hebben de SP- werkgroep Best en een vertegenwoordiging van de verenigingen die in het Tejaterke onderdak zijn plannen besproken om de actie voor het behoud van het Tejaterke kracht bij te zetten.

Vervolgens zijn mensen van de verenigingen aan de slag gegaan met actieplannen om hun kleinschalige cultuurtempel te behoeden voor sloop. Er werden actieborden gemaakt, mensen gebeld, werk verdeeld, en een sketch geschreven voor een openluchtprotest.

Op zaterdagochtend 29 oktober lieten leden van een aantal verenigingen al vast een voorproefje zien; een ietwat schoorvoetend gestarte, maar vrolijke optocht toog door het centrum naar de markt van Best. Een beetje bewolkt maar verder een prima actieweertje; niet te warm, niet te koud en zonder regen.

De waarde van het Tejaterke wordt door de Bestenaren hoog geschat blijkens de vele bijvallen voor de actie van het publiek! Tijdens de rondgang over de markt werd door bijna iedereen die werd aangesproken een handtekening op de actielijsten gezet.

Ook de pers was goed vertegenwoordigd. Het persbericht ging uit naar Groeiend Best, Omroep Best en het Eindhovens Dagblad; wellicht dat die eveneens verslag doen.

Er zitten meer, en grotere acties in het verschiet. Wanneer en hoe, kunnen en willen we nu nog niet zeggen; er zijn tenslotte nog steeds politici die op slopen uit zijn!

November wordt actiemaand!

Annette Wilting-Mesicek