Hoge stookkosten in de Sterrenbuurt

12 maart 2011

Hoge stookkosten in de Sterrenbuurt

De SP afdeling Eindhoven ondersteunt de bewoners van zeven flatcomplexen in de Sterrenbuurt. De berekening van de stookkosten is namelijk bij veel bewoners goed fout gegaan, zo begrepen wij na signalen uit de buurt.

Een rondje langs de flats, begin januari, maakte ons veel wijzer: De bewoners gaven veel informatie over de bezwaren die ze hebben tegen de afrekening en de bijbetalingen. Zij betalen een veel hogere prijs per m3 dan in vorige jaren. Bovendien worden de stookkosten op een andere manier over de woningen verdeeld. Voor een enkele bewoner gunstig, maar voor de meeste huurders pakt het ongunstig uit.

Een mooie dag voor een actie

Op vrijdag 11 maart bezochten we de wijk opnieuw. Wij deden de bewoners het voorstel om samen bezwaarschriften in te dienen bij het Woonbedrijf.

Een brief in de bus voor mensen die niet thuis waren

Op maandag 21 maart organiseren we een bijeenkomst in Multicultureel Buurthuis “De Boemerang” aan de Planetenlaan 1A in Eindhoven. Tussen 19.30 uur en 21.00 uur helpen wij mensen met het invullen en het indienen van een bezwaarschrift.

Na de actie even napraten

Ons aanbod werd zeer gewaardeerd: veel mensen zegden toe om die avond te komen. Een nuttige actie op een zonnige vrijdagmiddag!

Ans Heesterbeek
Fractievoorzitter SP Eindhoven