Meerderheid raad achter roze zaterdag

23 september 2010

Meerderheid raad achter roze zaterdag

Op dinsdag 21 september heeft een meerderheid van de raad haar steun uitgesproken om roze zaterdag 2013 naar Eindhoven te halen. Op 21 september diende de SP, met GroenLinks, D66, PvdA en VVD een motie in de raad in, om bestuurlijke steun te vragen voor het naar Eindhoven halen van Roze Zaterdag in 2013. Alle partijen steunden deze motie, op raadslid Stoevelaar (CDA) na.

Daarnaast werd de motie gesteund door een twintigtal organisaties in Eindhoven. Zij hebben aangegeven mee te willen denken over de invulling van Roze Zaterdag 2013.

Voor 1 mei 2011 zal Eindhoven een bidbook (een financieel en organisatorisch voorstel) aanbieden aan Stichting Roze Zaterdag, waarna de Stichting zal besluiten welke stad in 2013 zich een jaar lang roze mag noemen.

Graag willen wij nu al alle organisaties bedanken voor hun steun en inzet om dit mogelijk te maken en alle organisaties die mee willen denken om Roze Zaterdag 2013 mogelijk te maken en vooral een feest van tolerantie te maken.

Bianca van Kaathoven
SP raadslid