Tongelre

28 december 2016

NRE terrein wordt volledig gesaneerd

Tijdens de Raadsvergadering van 20 december is besloten dat het NRE Terrein volledig gesaneerd zal worden. De SP heeft een amendement van het CDA gesteund, waarin werd voorgesteld om het terrein ‘Integraal plus te saneren’. Het gehele terrein wordt een meter diep afgraven, plus de met benzeen en cyanide vervuilde 'spots' worden volledig verwijderd.

4 oktober 2016

Jannie Visscher brengt goed nieuws voor Hofstraat Tongelre

Foto: SP

SP-wethouder Jannie Visscher brengt goed nieuws aan bewoners in de Hofstraat in Tongelre. Op maandag 3 oktober kwam het goede nieuws dat de Rijksoverheid geld beschikbaar stelt voor geluidssanering van woningen in de Hofstraat.

6 maart 2016

Zaterdag 12 maart: SP gaat buurten in Tongelre

Ook buiten de verkiezingstijd wil de SP graag weten wat mensen belangrijk vinden. Daarom gaat de SP op zaterdagmiddag 12 maart in Tongelre buurten met Tongelrenaren. SP-ers gaan huis aan huis jaarkranten uitdelen en een flyer over de zorg. Ze bellen aan voor een praatje over de zorg of over wat er in Eindhoven bereikt is. In de Eindhovense jaarkrant staat informatie over waar de lokale SP mee bezig is. Raadsleden Murat Memis en Marcel Lathouwers en één van de wethouders zal ook meelopen. Zo kunnen mensen die normaal niet zo snel in het gemeentehuis komen, rechtstreeks vragen stellen en vertellen wat hen bezig houdt.

2 maart 2010

Overleg tussen buurten over kamerverhuur en appartementensplitsing

Op maandag 1 maart was er een overlegavond tussen een aantal buurten en een tiental professionals over het probleem van de (meestal illegale) kamerverhuur en appartementensplitsing in wijken met veel goedkope koophuizen.