Mobiliteit

5 mei 2018

Eindhoven 2018: ontloken of vastgelopen?

Op 18 april jl. Vond het eerste burgerdebat van dit jaar van “Wij in de stad” plaats in de bibliotheek de Witte Dame. “Wij in de stad” is een platform waarin burgers met elkaar in gesprek gaan. Gedurende twee avonden verkennen ze de binnenstad om te ontdekken wat daar het komende decennium staat te gebeuren. De eerste avond was leerzaam en interessant. Ik heb met genoegen geluisterd naar de presentaties die werden gegeven door Bert Dirrix en Frank Schipper. Ook heb ik met aandacht geluisterd naar de inbreng van de betrokken burgers.

18 maart 2017

Buurtbezoek Bellefort

Foto: Murat Memis

De fractie is op buurtbezoek geweest in het buurthuis ’t bellefort. Hier heeft de fractie met de buurt gesproken over parkeerproblematiek.

10 januari 2016

Eindhoven heeft vanaf nu deel-fietsen als alternatief voor autogebruik

Foto: Studio040

Vanaf januari 2016 heeft Eindhoven deelfietsen, of 'Hoppers'. Dit zijn fietsen die mensen kunnen huren en op hetzelfde of een ander punt weer kunnen inleveren. De eerste fietsen zijn op woensdag 6 januari in gebruik genomen bij het Van Der Valkhotel aan de Aalsterweg. De provincie Noord-Brabant wil dat mensen sneller de fiets pakken en de auto vaker laten staan. Als wethouder Verkeer probeert Jannie Visscher goede alternatieven te bieden voor het gebruik van de auto als vervoermiddel binnen Eindhoven. Momenteel leidt het autogebruik in Eindhoven onder meer tot een slechte luchtkwaliteit op sommige plaatsen en dat is niet goed voor de gezondheid.