Het verkiezingscircus

21 augustus 2014

Het verkiezingscircus

Het verkiezingscircus gaat weer beginnen. Volgend jaar zijn de verkiezingen voor de Provinciale Staten (PS). Op zich niet zo belangrijk voor de huidige regering, ware het niet dat de PS vervolgens de Eerste Kamer kiest. Die verkiezingen gaan letterlijk over het voortbestaan van Rutte II.

Daarom heeft de regering besloten ons te paaien met lastenverlichtingen in de hoop dat ze in de Eerste Kamer een meerderheid behouden of krijgen. Op dit moment berust die meerderheid op een enkele stem.

De lastenverlichting bedraagt ongeveer een half miljard. Voordat men de neiging krijgt de vlag te gaan uithangen: De bezuinigingen en lastenverzwaringen die in 2015 doorgevoerd gaan worden bedragen 7 miljard!

Alles bij elkaar een knap staaltje van het manipuleren van de kiezers. Wie eventueel mocht overwegen op de VVD, PvdA, D66, SGP of Christen Unie te gaan stemmen moet goed beseffen dat ze zich daarmee behoorlijk in de vingers snijden.

Want, met een eventuele meerderheid in de Tweede Kamer én in de Eerste Kamer geven we Rutte de mogelijkheid ons nog twee jaar verder in de armoede te jagen. Overigens, wie enkele miljoenen op de bank heeft staan hoeft zich geen zorgen te maken. Alleen de mensen met de lage inkomens en de middeninkomens worden gepakt. De rijken worden door Rutte ontzien. Aardig van Rutte, toch? Ben benieuwd welke graaibaan hij aangeboden krijgt als hij premier af is.

Mick van Son
21 augustus 2014

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

• Geen HTML toegestaan.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.