Bianca van Kaathoven krijgt staande ovatie bij afscheid raad

31 mei 2016

Bianca van Kaathoven krijgt staande ovatie bij afscheid raad

Foto: SP

Burgemeester Van Gijzel sprak namens de stad zijn dank uit voor haar inzet in de afgelopen twee jaar.

Hij vermeldde  "Het is in Eindhoven nooit eerder vertoond dat een lijsttrekker zoveel stemmen heeft binnengehaald."​ Waarna hij vertelde over de  periode van de formatie, waarna Bianca wethouder werd voor de stad.

“Bianca geboren en getogen Eindhovense. Heeft onbaatzuchtig en met heel veel inzet in de afgelopen twee jaren de ambitiueze plannen van de coalitie opgepakt;  Je hebt hierbij ook resultaten geboekt zo is er perspectief voor de ijsbaan, ligt er een binnenstandsvisie;  BIZ en heb je gezorgd voor de regulering van koopzondagen."

​Ook merkte Van Gijzel op "Ik heb de worsteling bij Bianca gezien, bij het dossier Tongelreep heeft Bianca gewikt en gewogen tot ze uiteindelijk het besluit nam dat ze zelf de dossiers niet verder kon brengen vanwege gebrek aan draagvlak".

"De manier waarop jij nu met de dingen omgaat toont enorme veerkracht." "Je hoort bij ons, bij de stad".

(De hele speech is te zien op notudoc van de gemeente Eindhoven)

Bianca haalde daarna in haar afscheidsrede haar lijflied van Bob Vosko aan “Blijf niet mokkend aan de kant staan, stel een daad en toon je moed”. Ze heeft de stad, het college en haar medewerkers bedankt, ook haar vader bedankte zij. Bianca is en blijft enorm trots en dankbaar voor haar periode als wethouder in Eindhoven.  We zullen vast nog van haar horen, vandaag nam ze afscheid als Wethouder van Eindhoven, maar zeker niet van onze stad.