Murat Memis Fractievoorzitter na uitvallen Jan van Erp

7 september 2015

Murat Memis Fractievoorzitter na uitvallen Jan van Erp

Murat Memis wordt de nieuwe fractievoorzitter na het uitvallen van huidig fractievoorzitter Jan van Erp. Jan kreeg op 14 juli een forse beroerte, waardoor hij de komende tijd niet in staat is om zijn taak als fractievoorzitter aan te houden. Na ziekenhuisopname is Jan nu aan het revalideren. Binnenkort zal nog een zware operatie volgen. De gezondheid van Jan van Erp gaat elke week gelukkig steeds een beetje vooruit.

Foto: Studio040

De afgelopen dagen heeft de SP gesprekken gevoerd met Jan, zijn familie en zijn arts over zijn rol als gemeenteraadslid en fractievoorzitter. Uit die gesprekken is gebleken dat Jan het komende half jaar in ieder geval niet in staat is om een van deze twee taken uit te voeren.

Daarom zal tijdens de eerstvolgende raadsvergadering Herman Poels geïnstalleerd worden als Jan zijn vervanger als gemeenteraadslid.

Met het (tijdelijk) wegvallen van Jan is er in de SP-fractie de vacature van fractievoorzitter vrij gekomen. De SP-fractie heeft naar aanleiding daarvan unaniem besloten om gemeenteraadslid en vice-fractievoorzitter Murat Memis te benoemen tot fractievoorzitter. Zittend gemeenteraadslid Corina Lathouwers wordt de nieuwe vice-fractievoorzitter.

Omdat er binnen de fractie erg veel te doen is, is besloten de fractie te versterken met een vrijwillige fractie-ondersteuner. Mick van Son zal deze taak op zich gaan nemen.

Wij hebben er het volste vertrouwen in dat we in deze nieuwe samenstelling goed kunnen samenwerken.