350 banen weg bij ZuidZorg

24 augustus 2014

350 banen weg bij ZuidZorg

Op 19 Augustus stond in het Eindhovens Dagblad dat er weer een nieuwe ontslaggolf wordt aangekondigd bij ZuidZorg. Het betreft 350 medewerkers met een verzorgende taak. De SP maakt zich zorgen over het feit dat mensen met een verzorgende achtergrond op straat komen te staan terwijl we deze mensen straks erg hard nodig hebben. Daarom heeft de SP vragen gesteld aan het college.

De SP wil graag dat de zorg voor mensen in de stad gewaarborgd blijft. Dit doe je niet door mensen met een verzorgende taak te ontslaan. Volgens de SP raken te veel mensen binnen zorg en welzijn hun baan kwijt, en dat terwijl we juist meer mensen nodig hebben. Dit doet bij de SP de vraag rijzen of ZuidZorg als oranisatie straks nog wel de middelen en vooral de mensen in huis heeft om de zorg voor de mensen in de stad te garanderen. Het is aan het college om hier antwoord op te geven.

Wanneer de SP antwoord krijgt op vragen hierover, berichten we daarover via deze website en via onze Facebook-pagina.