Motie van treurnis gesteund door SP en CDA

8 november 2012

Motie van treurnis gesteund door SP en CDA

Tijdens de begrotingsbehandeling op dinsdag 6 november heeft de SP een motie van treurnis ingediend in verband met het proces rond sportpark ’t Schoot, in Drents Dorp in Strijp.

De afgelopen jaren is de wijk in Drents Dorp deels afgebroken en wordt weer opgebouwd. De vernieuwde school zou centraal in de wijk komen. Echter, op z’n vroegst is de school pas klaar als de eerste huizen al een jaar klaar zijn. Daarnaast is de buurtontmoeting, Oes Hoes, gesloten en dreigt ook het sportpark te moeten sluiten. Dan is er helemaal geen mogelijkheid meer voor buurtontmoeting. Daar is niet echt over nagedacht, als je het ons vraagt.

Reportage Studio040

Nu heeft de SP, vaak samen met andere partijen, meerdere malen initiatieven genomen om ’t Schoot open te laten, maar verantwoordelijk wethouder Helms (VVD) wil het graag sluiten. De afgelopen twee jaar heeft de SP geprobeerd om informatie te krijgen, in discussie te gaan over sportvoorzieningen in de stad, maar dit werd telkens uitgesteld.

Daarom hebben wij dinsdag een motie van treurnis ingediend, om te laten weten dat we balen van de manier van werken en dat we hopen dat dit in de toekomst niet nog een keer gebeurd. Helaas kreeg de motie alleen steun van het CDA, maar het signaal richting college moge duidelijk zijn; zo moet het niet meer gaan in Eindhoven.

Bianca van Kaathoven
Fractievoorzitter SP Eindhoven