SP Veldhoven houdt informatieve en informele avond voor leden

12 januari 2012

SP Veldhoven houdt informatieve en informele avond voor leden

Een twaalftal nieuwe en oude leden was aanwezig om te praten over de toekomst van de SP in Veldhoven. Een belangrijke vraag was; ´wat is en kan de invloed van de SP in Veldhoven zijn´. Deze vraag werd uitvoerig beantwoord door Susan de Boer (ex-gemeenteraadslid van Veldhoven).

Susan kon de aanwezigen overtuigen dat de invloed van de SP niet afhangt van één of meerdere raadszetels. Ook zonder raadsdeelname kan de SP haar invloed op het beleid uitoefenen. Met enkele voorbeelden/acties uit het verleden werd dit door haar aangetoond. Meedoen aan de verkiezingen van 2014 moet dus geen doel zijn. Er moet slechts één doel zijn en dat is wat de SP landelijk ook voorstaat: een maatschappij waarin menselijke waardigheid, solidariteit en gelijkwaardigheid centraal staan.

Nieuwe en oude leden waren aanwezig
Nieuwe en oude leden waren aanwezig / foto: Aart van Zutphen

Afgesproken is om in kleine stappen naar dit doel te werken. Veldhoven zal voorlopig meevaren op de landelijke acties van de SP. Goed luisteren naar reacties op deze acties, dus ogen en oren open houden en kijken of hier in Veldhoven een bepaalde lijn in te ontdekken valt. Verder hebben enkele leden zich aangemeld voor SP-scholing.

Contactpersoon Thecla van Staffeleu geheel rechts / foto: Aart van Zutphen

SP Veldhoven verkeert nog steeds in de fase van zoeken en aftasten maar zal zeker, ook in dit voorzichtige tempo, een volgende fase bereiken. Het concretiseren van een werkgroep zou zo´n volgende fase kunnen zijn.

Aart van Zutphen
SP werkgroep Veldhoven