SP stemt tegen Begroting

10 november 2011

SP stemt tegen Begroting

Dinsdag 8 november is de Begroting 2012-2015 van de gemeente Eindhoven door de raad aangenomen. De SP heeft tegen de Begroting gestemd.

De Begroting staat bol van vrijwilligers, eigen kracht en participatie. Vrijwilligers, die er vaak niet zijn, omdat mensen in de 24-uurseconomie steeds minder tijd hebben voor nog meer vrijwilligerswerk. Eigen kracht, die veel mensen niet hebben. Bijvoorbeeld het zelf organiseren van een eigen netwerk binnen de WMO is voor veel mensen niet mogelijk. Als mensen een beroep doen op de gemeente, dan is het de taak van de gemeente om de burgers te ondersteunen. Met name, waar het gaat om zorgtaken.

Reportage Studio040

Zeker in tijden van bezuinigingen is het belangrijk dat er ingezet wordt op de ondersteuning van mensen aan de onderkant van de samenleving.

Voor de SP zijn de bibliotheek, de sport en de mogelijkheid om je eigen leven in te richten belangrijker dan inzetten op design en innovatie.

Wij vinden het jammer dat de raad in Eindhoven hier niet voor kiest. Wij zullen ons dan ook in blijven zetten om de raad er de komende jaren ervan te blijven overtuigen dat het hard nodig is belangrijke voorzieningen zoals de bibliotheek overeind te houden.

Bianca van Kaathoven
Fractievoorzitter SP Eindhoven