Dat wordt tijd!

4 maart 2011

Dat wordt tijd!

Dat was een veelgehoorde opmerking, tijdens onze actie op het Floraplein, op de vraag of ze onze actie wilden steunen. Samen met het SeniorenOverleg Stratum, de Fietsersbond afdeling Eindhoven en de SP zijn we vrijdagmiddag, 4 maart, op de verschillende oversteekpunten van het Floraplein handtekeningen op gaan halen voor een veilig Floraplein.

Tijdens deze actie hebben we meteen maar de fietsers en de wandelaars geholpen om veilig over te steken. Dit werd door hen erg gewaardeerd.

Uitzending Studio040 (Foto: Paul van Gool)

Veel fietsers gaven aan dat ze expres tegen de draad in fietsen. Vooral als ze van de kant van de Floralaan West komen. Op die manier heb je een beter overzicht en kan men dus veiliger over te steken.

Een fietser wordt geholpen om veilig over te stekenEen fietser wordt geholpen om veilig over te steken (Foto: Paul van Gool)

Een paar fietsers hadden de actie al op de site ondertekent. Het is fijn om te horen dat de site dus al bekend begint te worden.

Jong en oud voor een veilig FlorapleinJong en oud voor een veilig Floraplein (Foto: Paul van Gool)

Ondanks dat het niet heel druk was met fietsen hadden we in ruim één uur 150 handtekeningen opgehaald. De mensen vinden het erg prettig dat we er eindelijk werk van maken. Nu maar hopen dat wethouder Joost Helms naar deze Eindhovense burgers wil luisteren, voordat er ongelukken gebeuren.

Volop media aandacht voor de actieVolop media aandacht voor de actie

Anke van Hest
Afdelingsvoorzitter SP Eindhoven