Warme campagne op koude dag

27 februari 2011

Warme campagne op koude dag

Op zaterdag 26 februari om 12:30 verzamelde het campagne team van de SP-Eindhoven zich aan het begin van de Woenselse Markt. In hun midden Nurettin Altundal, nummer vijf op de kieslijst voor de statenverkiezingen van Noord-Brabant.

Ondanks het grijze weer kwamen er toch veel mensen naar de markt. De reacties op de actie waren heel divers. Variërend van ”Stemmen wat heb je eraan” en “Ik weet wel wat ik stem, maar niet op jullie… “ tot hele positieve reacties.

Sommige mensen kwamen met gerichte vragen

Zo was er een ouder stel dat nog nooit anders gestemd had dan CDA en bij deze verkiezingen voor het eerst iets anders gaat stemmen: SP! Veel mensen twijfelden nog en kwamen informatie vragen. Ook waren er een aantal mensen die graag wilde weten waarom deze verkiezingen zo belangrijk zijn. Anderen wilden alleen maar een sponsje en een folder.

Nurettin Altundal in gesprek

Het campagne team sloot af in een eethuis met warme koffie en thee. En zelfs daar werden leden gevonden. Natuurlijk hebben we Nurettin gevraagd wat hem het meeste was opgevallen aan zijn bezoek in Eindhoven: “De warme manier van met elkaar omgaan”. Een mooie afsluiting van een koude dag.

Het slechte weer vraagt om creativiteit

Aartje van Oostenbrugge
Redactie SP Eindhoven