13 februari 2011

Op pad voor overlast vlieglawaai

Sinds begin december 2010 is de website www.vlieglawaai.nl in de lucht. Op deze site komen nu van verschillende gebieden uit onze regio klachten binnen. Onder andere van de Achtse Barrier in Eindhoven. Dit was de reden waarom we vrijdagmiddag met een groep SP-ers in het Noorden van Eindhoven op pad zijn gegaan.

We hebben vrijdag de inwoners van de Achtse Barrier een informatieve flyer aangeboden. Hierop kan men lezen hoe men overlast eenvoudig kan melden. Want overlast is niet alleen vervelend maar ook slecht voor de gezondheid.

Op pad voor overlast vlieglawaai

De site is een initiatief van de SP Provinciale Statenfractie, omdat vooral Noord-Brabant meerdere vliegvelden binnen haar grenzen heeft en het vliegverkeer de laatste jaren flink is toegenomen. Maar weinig mensen maken gebruik van de bestaande mogelijkheden om een klacht in te dienen bij de betreffende instanties als Eindhoven Airport, het Ministerie van Defensie of Provinciale Staten.

Veel geïnteresseerde mensen

Door deze site is er een nieuwe onafhankelijke mogelijkheid om een klacht te melden en de resultaten daarvan komen daarmee direct op tafel bij Provinciale Staten en de verschillende gemeenten.

Anke van Hest
Afdelingsvoorzitter SP Eindhoven