Nog een week te gaan

23 februari 2011

Nog een week te gaan

Vandaag met onze voorzitster, Anke van Hest, vanuit het centrum naar Winkelcentrum Woensel getogen om daar met enkele SP leden uit de buurt campagne materiaal uit te delen. Op woensdag ik het publiek duidelijk anders van samenstelling dan op een zaterdag in het centrum van de stad. Nu voornamelijk huisvrouwen, vaak met kleine kinderen die de sponsjes zeer interessant vonden, en ouderen.

Veel mensen gaven aan dat ze nog niet weten op wie ze volgende week gaan stemmen. Opvallend was dat het merendeel zeer positief is over de SP, onze standpunten en vooral over Emile. Een opmerking die ik van iemand kreeg "De SP. Daar heb ik net iemand van gezien bij Koffietijd. Hij was heel duidelijk en zei goede dingen. Moet ik misschien maar eens op gaan stemmen." Zijn naam wist deze mevrouw niet meer maar hij had wel indruk gemaakt. Dat was dus Emile Roemer.

Mensen namen echt de tijd

We hebben in zo'n 1,5 uur veel mensen kunnen spreken en veel folders met sponsjes kunnen uitdelen. Nu maar hopen dat we een aantal mensen hebben kunnen overtuigen om te gaan stemmen, en dan natuurlijk op ons.

De spullen vlogen er doorheen

De actie vandaag was zo goed geslaagd dat Anke spontaan bedacht om volgende week, op de dag van de verkiezingen, nog een keer op deze locatie te gaan staan in een poging om de mensen die nog niet gestemt hebben dan aan te zetten om dat alsnog te gaan doen. Iedereen was daar enthousiast over, alhoewel sommigen nog wel even moeten kijken of ze dan tijd hebben.

Na de boodschappen even langs de SP

Wil je ons eerder eens spreken kom dan naar een van de andere locaties waar we komende week aanwezig zijn.

Van jong tot oud was er interesse

Zaterdag zijn een aantal leden van 10 tot 12 uur op de markt in Best.
In Eindhoven zijn we zaterdag van 12:30 tot 15 uur op de Woenselse Markt. Nurettin Altundal, nummer 5 van de kandidatenlijst voor Noord Brabant is hierbij aanwezig.
Dinsdag zijn we van 11 tot 12:30 uur op de markt, 18 Septemberplein, in het centrum.

Interessante gesprekken
Interessante gesprekken (foto: Paul van Gool)

Paul van Gool