SP doneert handen vol met geld

24 december 2010

SP doneert handen vol met geld

Tijdens de gezellige tomatenesoep-actie, georganiseerd door SP Eindhoven, hebben we handen vol geld opgehaald voor de actie van het Glazen Huis. De totale opbrengst van € 461,39 hebben we na afloop meteen in de brievenbus gedaan van het Glazen Huis.

Vanaf half vijf hebben we met de SP- soep-expres tomatensoep uitgedeeld op het 18 septemberplein. De soep was gratis maar we vroegen de gebruikers ervan wel om een vrijwillige bijdragen. En dat heeft dus goed gewerkt.

Bijna Dickens-achtig met de sneeuw

We hadden een mooi plekje, precies op de doorgaande weg naar het Glazen Huis. De plein-coördinator was super soepel en zorgde ook nog voor stroom zodat onze soep-expres nog beter te zien was.

Ook andere ludieke actievoerders kwamen voor onze soep

Ondanks de sneeuw waren er super veel SP-ers gekomen om te helpen. De sfeer zat er meteen in en niemand hoorde je over de gladheid en de kou. De tomatensoep kon niet aangesleept worden, maar tegen acht uur zijn we de boel toch maar gaan opbreken.

Ook de jeugd had interesse

Na het tellen van het geld zijn we met een groep van 8 SP-ers in de rij gaan staan van de brievenbus. Dat duurde ruim een half uur maar het was een ervaring voor het leven. Want we hadden nog nooit eerder in de rij gestaan om geld te gaan geven. Door de drukte konden we helaas geen plaatje aanvragen, maar dat kon de pret niet drukken.

Bianca had succes met de soep bij de Politie

Tevreden en voldaan kijk ik terug naar deze SP actie, die een keertje heel anders was dan onze gebruikelijke acties.

Een mooi overzicht

Nog meer hongerige mensen

Duidelijk herkenbaar

Zelfs met de fiets