Zilveren Tomaat voor Marijke Kamphorst

18 juni 2009

Zilveren Tomaat voor Marijke Kamphorst

Op dinsdag 16 juni heeft wethouder Hans-Martin Don een Eindhovense SP-onderscheiding, de Zilveren Tomaat, uitgereikt aan SP-gemeenteraadslid Marijke Kamphorst. Dit gebeurde op het Stadhuis in de pauze van de gemeenteraadsvergadering.

Wethouder Don gaf aan dat het een goed gebruik is om SP leden die zich jaren lang hebben ingezet voor de afdeling, te belonen met een Zilveren Tomaat.

Wethouder Don speldt de Zilveren Tomaat op
Wethouder Don speldt de Zilveren Tomaat op / Foto: Rob de Kruif

Marijke Kamphorst is sinds 1997 lid van de SP en is met haar 3e periode bezig in de gemeenteraad. Ze is ook Statenlid van de Provinciale Staten en was tot begin mei voorzitter van Eindhovense SP-afdeling. Al dit werk doet ze met volle inzet, ook als hiervoor soms nachtwerk nodig is.

Wethouder Don noemde ook nog een paar andere werkzaamheden, waar ze buiten de SP mee bezig is. Hij concludeerde dat uit al die taken wel blijkt dat Marijke een sociaal hart heeft.

Zilveren Tomaat dragers Marijke en Bernard
Zilveren Tomaat dragers Marijke en Bernard / Foto: Rob de Kruif

Voordat Hans-Martin Don de Zilveren Tomaat opspeldde bedankte hij haar, namens heel de Eindhovense afdeling, voor al het werk dat zij gedaan heeft. Haar spontane reactie op deze onverwachte gebeurtenis was “Ik vind het hartstikke leuk dat ik de Zilveren Tomaat gekregen heb. Ik hoop dit werk nog een tijdje te kunnen blijven doen”.

Anke van Hest
Afdelingsvoorzitter SP Eindhoven