De onzichtbare vrijwilliger

10 december 2008

De onzichtbare vrijwilliger

Wist U dat er hier in Eindhoven naar schatting 55.000 vrijwilligers zijn? En dat is nog een schatting, want misschien zijn er wel meer. Niet iedereen is zichtbaar als vrijwilliger.

Maar zondag 7 december was het zover. Eindhoven deed voor het eerst mee aan de Internationale Dag van de Vrijwilliger. Organisaties hadden het verzoek gekregen om iemand, die zich inzette als vrijwilliger, op te geven voor deze dag.

Samen met partners of begeleiders kregen zij door de Gemeente Eindhoven een gezellige dag aangeboden. Zo’n kleine 600 man/vrouw waren te gast in het Parktheater en zij kregen een gevarieerd programma te zien. Sandra Reemer praatte alles aan elkaar samen met SP-wethouder Hans-Martin Don. De laatste had nog een verrassing voor alle vrijwilligers. Vanaf 2009 krijgen zij er op de Stadspas een functie bij: kortingen en aanbiedingen voor allerlei zaken.. Ook wordt er 3 keer per jaar een magazine uitgebracht. Meer hierover wordt nog bekend gemaakt.

Het programma van afgelopen zondag bestond uit een optreden van de Lichtstad Revue en Gerard van Maasakkers en daarna stond er nog een fantastisch koud en warm buffet klaar. Iedereen was vol lof over de organisatie en heeft volop genoten.

Volgend jaar weer!

Marijke Kamphorst