Strijp

16 september 2021

SP Eindhoven trekt de buurten in

Foto: SP

Na de wijken Bennekel en Lievendaal gaat SP Eindhoven op 2 oktober naar de wijk Drents dorp. De SP leden treden in gesprek met de bewoners om te horen wat er leeft in de buurt. Het kan bijvoorbeeld gaan over een speelplaats voor kinderen of over gebreken in de sociale huurwoning.

4 april 2016

SP zorgt voor een gezond leefklimaat op en rond De Hurk

Foto: SP

De SP heeft samen met de PvdA een motie ingediend om de GGD (Gemeentelijke Gezondheidsdienst) onderzoek te laten doen naar de gezondheidseffecten van bedrijventerrein De Hurk op de omwonenden. Het College omarmde deze motie. Daarnaast wordt de zware industrie uit de randen van De Hurk op den duur verbannen. Met een GGD-rapport over de gezondheidseffecten op omwonenden van industrieterrein De Hurk, hebben we een bron die de raad kan gebruiken in toekomstige besluitvorming.

2 maart 2010

Overleg tussen buurten over kamerverhuur en appartementensplitsing

Op maandag 1 maart was er een overlegavond tussen een aantal buurten en een tiental professionals over het probleem van de (meestal illegale) kamerverhuur en appartementensplitsing in wijken met veel goedkope koophuizen.