Wethouder Hans-Martin Don doet concrete toezegging aan Carte Blanche

18 december 2009

Wethouder Hans-Martin Don doet concrete toezegging aan Carte Blanche

De afgelopen weken zijn er stevige gedachtewisselingen geweest in de Raad over de adviezen van de commissie Post in het kader van Cultuur Totaal.

Hoewel het geen inhoudelijk debat is geworden over de inhoud van het advies, wat natuurlijk erg wonderlijk is, zijn er wel de nodige kritische noten gekraakt over de werkwijze en gevolgde procedure.

Wat de Raad wel heeft willen doen, is ruimte maken in tijd om daardoor de effecten van de voorstellen beter te kunnen inschatten en een helpende hand bieden aan instellingen die dreigden om te vallen danwel waarvoor geen concrete steun was toegezegd. De noden van Carte Blanche zijn mede met steun van de SP fractie in goede samenwerking met andere fracties in de Raad over het voetlicht gebracht.

Dat mondde uit in concrete moties tot steun aan Carte Blanche.

Vauit het College deed met name wethouder Hans Martin Don een aantal concrete toezeggingen om het voortbestaan van Carte Blanche voor de toekomst enigszins veilig te stellen.

We zijn daar deze wethouder zeer erkentelijk voor.

Gerard Lammers
Voorzitter bestuur Carte Blanche

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.

• Geen HTML toegestaan.
  • Regels en alinea's worden automatisch gesplitst.