Toegankelijkheid voor iedereen: succes voor SP in de gemeenteraad

23 mei 2023

Toegankelijkheid voor iedereen: succes voor SP in de gemeenteraad

Foto: Gemeente Eindhoven

Tijdens de raadsvergadering van 9 mei 2023 heeft de gemeenteraad het door de SP ingediende amendement ‘mobiliteit voor iedereen’ unaniem aangenomen. Dit amendement zorgt ervoor dat in de startnotitie voor het ‘masterplan mobiliteit’ toegankelijkheid als extra eis is toegevoegd. De SP vindt het belangrijk dat iedere Eindhovenaar zich goed moet kunnen verplaatsen.

Eerder had het college aangegeven het niet nodig te vinden toegankelijkheid als specifieke eis op te nemen in de startnotitie. De SP dacht daar heel anders over.

Uit diverse onderzoeken komt naar voren dat mensen met een beperking onbewust toch regelmatig worden vergeten in dit soort vraagstukken, waardoor de toegankelijkheid ongewild vermindert. Om dit te voorkomen heeft de SP fractie dit amendement ingediend en deze is dus unaniem aangenomen. De komende tijd zullen we goed in de gaten houden of toegankelijkheid ook werkelijk goed geregeld wordt.