SP Eindhoven steunt actie tegen sluiting therapiebaden

1 juli 2022

SP Eindhoven steunt actie tegen sluiting therapiebaden

Foto: SP Eindhoven

Op donderdag 30 juni heeft de familievereniging van Lunetzorg 532 handtekeningen aangeboden aan de directie van Lunet Zorg. Ze zijn het niet eens met de sluiting van het therapiebad dat ondanks toezeggingen van de raad van bestuur toch gesloten zijn.

Drie weken geleden had de familievereniging al actie gevoerd waarbij toegezegd werd dat de beslissing om de therapiebaden per 1 sepetember te sluiten heroverwogen werd, om vervolgens de zelfde dag nog mee te delen dat er per een week later de zwembaden tot 15 september gesloten worden wegens zomersluiting. Na nog een actie van de famileivereniging werd toegezegd dat de zomersluiting deels wordt teruggedraaid zodat de bewoners alsnog op gezette tijden kunnen zwemmen, echter in praktijk zijn de therapiebaden al twee weken gewoon gesloten

De therapiebaden zijn nodig zodat mensen met een zware meervoudige beperking beweging, therapieoefeningen en een gevoel van vrijheid kunnen krijgen.