Van de afdelingsvoorzitter

24 maart 2022

Van de afdelingsvoorzitter

Foto: SP

De gemeenteraadsverkiezingen hebben ondanks onze grote inzet toch een verlies in zetels gebracht. Dat is niet wat we hoopten. Vier jaar geleden haalden we in Eindhoven nog 4 zetels. Inmiddels zijn dat er 3. We hebben weer verloren. Des te meer reden om met elkaar terug te blikken op deze  campagne en vast vooruit te kijken. Daarom nodigen we jullie uit voor de evaluatie op 31 maart om 20.00 uur in het Partijhuis.

De terugloop in zetels heeft zeker niet gelegen aan de inzet van de leden van Eindhoven en omgeving. We zijn met meer dan 100 personen de boer opgegaan. We hebben 50.000 verkiezingskranten en 30.000 flyers uitgedeeld. We hebben 5 weken lang ons gezicht op markten en in de binnenstad laten zien. Ik dank dan ook iedereen die aan deze verkiezingen heeft meegewerkt.

We hebben  te maken met zoveel crisis. Een wooncrisis, mensen kunnen nauwelijks een betaalbare woning vinden. Een energiecrisis die ervoor zorgt dat mensen hun rekening niet meer kunnen betalen,  de kloof tussen arm en rijk wordt steeds groter, een dreigende klimaatcrisis, de oorlog in de Oekraïne en de opvang van vluchtelingen.  Onderwerpen die ons thema zijn en waar wij goede alternatieven voor aandragen. En toch stemmen mensen op andere partijen. Hoe kunnen we dit duiden en keren, zodat dit weer onze thema’s worden?

Kom 31 maart naar het Partijhuis en laat je analyse horen, om vervolgens weer volop de schouders er onder te kunnen zetten, zodat we volgend jaar met de verkiezingen van de provinciale staten eindelijk weer winst kunnen maken.

Jullie voorzitter

Anneke Smit Marechal