Brief van onze afdelings voorzitter aan alle SP leden in onze regio

18 maart 2021

Brief van onze afdelings voorzitter aan alle SP leden in onze regio

Beste lid van de SP afdeling  Eindhoven,

Als eerste wil ik iedereen bedanken die voor de SP gestemd heeft en vrienden en kennissen gestimuleerd heeft om op de SP te stemmen.

Jammer genoeg heeft onze Murat het niet gehaald om in de tweede kamer te komen.

Toch mogen we terug kijken op een succes volle campagne in onze afdeling. De negatieve spiraal die ontstaan was tijdens de twee vorige verkiezingen heeft zich niet voortgezet. We zij  op meerdere plaatsen gelijk gebleven of hebben een kleine winst behaald.

Het was erg moeilijk campagne voeren in deze corona tijd maar al met al hebben zich toch meer dan 100 leden en zelfs niet leden in gezet om deze campagne mogelijk te maken. Voor mij als voorzitter was het mijn eerste campagne die ik mocht leiden. Ik ben trots op onze leden die in grote getale geholpen hebben.

Ook al kan je zeggen we hebben maar 9 Kamerzetels gehaald en dus 5 zetels verloren dan nog was de uitslag niet negatief. Drie maanden geleden stonden we in de peiling nog op 7 zetels. Zo slecht hebben we het dus niet gedaan.

We blijven onze schouders er onder zetten en streven er naar om bij de volgende verkiezingen weer verder in de lift te zitten.

Leden hartstikke bedankt en ik hoop jullie snel weer fysiek te kunnen zien.

Met kameraadschappelijke groet,

Anneke Smit-Marechal,  jullie voorzitter van de SP afdeling Eindhoven.