Huurdersactie 0% is genoeg

14 september 2020

Huurdersactie 0% is genoeg

Foto: Marij Feddema
Het kabinet heeft gezorgd voor de grootste huurstijging in 6 jaar en heeft daarmee de huurders een dikke middelvinger gegeven. Het kabinet heeft volgens de gelekte plannen 200 miljoen vrijgemaakt en dat is niet eens in de buurt van de 1,7 miljard verhuurdersheffing die corporaties, en dus huurders, nog steeds betalen. Daarom is het tijd voor de volgende actie!

Huurders door het hele land zijn al lange tijd samen met de SP in actie om de huurverhogingen terug te draaien. Ook morgen op Prinsjesdag laten we van ons horen.

Wij verzamelen zoveel mogelijk foto's. Morgen delen we deze foto's allemaal met dezelfde hashtag. Sandra Beckerman, ons SP-Tweede Kamerlid zorgt dat haar hoed morgen aansluit bij onze actie. Zelf dragen we zoveel mogelijk petten op de foto. Op die manier maken we de kloof zichtbaar tussen de hoedjes van de elite en de petten van de mensen in het land. Heb je thuis geen pet liggen? Maak dan gewoon de foto zonder pet. Om mee te doen volg je het stappenplan hieronder

1. Maak een foto of meerdere foto’s. Het mogen portretfoto’s zijn, of foto’s van een groep mensen. Houd in het laatste geval wel rekening met de 1,5 meter afstand.

2. Op de foto moet het volgende te zien zijn:
o Het 0% logo. Zet deze bijvoorbeeld op je hand, print een poster of zet hem naast de boodschap.
  • Een duidelijke boodschap voor Ollongren. Bedenk zelf hoe je deze boodschap in beeld brengt: een A4 met tekst, een spandoek, een whiteboard enz. Voorbeeldteksten kunnen bijvoorbeeld zijn: “Draai de huurverhoging terug”, “Luister naar ons”, “Hoe moet ik mijn huur nog betalen”, “0% is genoeg”. Je kunt natuurlijk zelf ook een tekst bedenken.
  • Heb je een pet thuis liggen? Zet hem op
3. Stuur de foto(‘s) naar campagne@sp.nl en  eindhoven@sp.nl. Wij delen de foto’s dan ook op Prinsjesdag met de SP-accounts.

4. Deel de foto op Prinsjesdag ook zelf online met #0isgenoeg en #Prinsjesdag
Bijlage: