SP-voorzitter vast in Turkije

11 juni 2019

SP-voorzitter vast in Turkije

Helaas is Murat Memis, onze fractievoorzitter in de gemeenteraad en voorzitter van onze SP-afdeling, eind april jl. in Turkije gearresteerd wegens het maken van propaganda voor de Koerdische zaak in Nederland. Hij is na enkele dagen vrijgelaten maar mag in afwachting van zijn proces het land niet verlaten.

Dit is vanavond door burgemeester Jorritsma van Eindhoven tijdens een vergadering van de gemeenteraad bekend gemaakt. Burgemeester Jorritsma speelt, samen met het ministerie van Buitenlandse Zaken en uiteraard Murat zelf, een zeer actieve rol om Murat vrij te krijgen.

Op verzoek van Murat en zijn familie zal burgemeester Jorritsma optreden als woordvoerder in deze zaak. Ook wij als SP-afdeling hebben de burgemeester gevraagd om mede namens ons het woord te voeren.

Wij hopen allemaal dat het lukt om Murat snel vrij te krijgen zodat hij weer veilig in Eindhoven kan terugkeren.

Zodra er nieuws te melden is zullen we dat laten weten via deze website.

11 juni 2019, namens de SP-fractie,

Jannie Visscher, vice-fractievoorzitter

j.visscher@eindhoven.nl

Zie ook: https://www.eindhoven.nl/persberichten/verklaring-van-burgemeester-jorritsma-over-murat-memis