Goud voor Henk en Teuni

12 maart 2019

Goud voor Henk en Teuni

Foto: Jannie Visscher

Al sinds de oprichting van onze partij is Henk van der Wal uit Eindhoven actief lid. Hij heeft aan vele deuren gestaan om mensen uit te nodigen mee te doen met de SP. Ook bekleedde hij allerlei officiële functies zoals afdelingsvoorzitter, regiobestuurder en lid van het dagelijkse bestuur.

Toen we in Eindhoven nog niet over een eigen pand beschikten werd er altijd bij Henk en zijn echtgenote Teuni thuis vergaderd. Het pand in de Poeijersstraat is door Henk eigenhandig verbouwd tot wat het nu is. Maar de meest bijzondere rol die Henk en Teuni binnen de partij hebben gespeeld is die in het team “Soep Express”. Vele jaren lang tourden Henk en Teuni door binnen- en buitenland met een heus kunstwerk (van de kunstenaar Joep van Lieshout) in de vorm van een tomaat. Vanuit die Soep Express deelden ze heerlijke tomatensoep uit naar recept van de bekende culinaire toprecensent Johannes van Dam. De soep is biologisch, halal, kosjer, vegetarisch, veganistisch, zonder toegevoegde suiker en vooral heel LEKKER. Teuni en Henk combineren met de Soep Express een perfect organisatietalent met enthousiast ambassadeurschap voor de partij. Ze zijn nog steeds volop actief met de Soep Express maar het wordt tijd om opvolgers te zoeken.

Foto: Jannie Visscher

Op zaterdag 23 februari reed Henk van Eindhoven naar Sneek om daar een SP-actie te ondersteunen. Maar nauwelijks in Friesland aangekomen werd hij “ontvoerd” naar Amersfoort. Daar was de Partijraad bijeen en trof hij tot zijn verrassing ook zijn vrouw Teuni. Zij zat in het complot om Henk te verrassen met een gouden tomaat. Maar wat Teuni niet wist was dat ze zelf ook een gouden tomaat opgespeld zou krijgen. Dat gebeurde door partijvoorzitter Ron Meijer. De Gouden Tomaat is  de hoogste onderscheiding binnen de SP die slechts heel zelden wordt uitgereikt. Een gouden tomaat voor hen beiden was voor het echtpaar een complete verrassing. Ron Meijer sprak zeer lovende woorden en de aanwezige SP-ers trakteerden Teuni en Henk op een langdurig daverend applaus.