Wall of Fame voor vrijwilligers uit Eindhoven

11 december 2017

Wall of Fame voor vrijwilligers uit Eindhoven

Foto: SP

Op 7 december, de Nationale Vrijwilligersdag, is de tentoonstelling ‘Vrijwilligers maken de stad’ geopend. Tijdens een gezellige bijeenkomst in The Hub werd op een ludieke manier de tentoonstelling geopend door een ‘koninklijke’ Regine van Lieshout, manager Buurten van Lumens.

De tentoonstelling is een selectie van tien portretten die gekozen is uit alle vrijwilligers die zijn aangedragen voor de Wall of Fame, een initiatief van Eindhoven Doet om de vrijwilligers van Eindhoven een gezicht te geven. De portretten zijn gemaakt door fotografe Hellla Martens, die zelf ook aanwezig was en de vele complimenten bescheiden in ontvangst nam.

Tijdens de avond zette het vrijwilligerspunt 150 bijzondere vrijwilligers in het zonnetje. De portretten in de Hall of fame zijn prachtig geworden. Het zijn portretten van gewone mensen die door hun inzet de stad samen een beetje leuker maken. En dat volledig op vrijwillige basis. Natuurlijk waren er ook actieve leden van de SP. Niet omdat ze zo druk zijn in de politiek, maar gewoon omdat ze in hun buurt iets speciaals doen of omdat ze zich bezig houden met zwemmen voor kinderen met een autistische stoornis.

SP fractievoorzitter Murat Memis amet twee SP leden die in de Hall of Fame staan vanwege hun vrijwilligerswerk
Foto: SP

De SP vind het belangrijk dat vrijwilligers de aandacht krijgen die ze verdienen. Gelukkig gebeurt dat in Eindhoven met de vrijwilligerspenning en met initiatieven als deze. Daarom was het bestuur van de afdeling deze avond aanwezig om de vrijwilligers ook namens de SP een compliment te geven.

Wethouder Renate Richter (GroenLinks) maakte bekend dat Eindhoven één vrijwilliger en drie organisaties gaat nomineren voor landelijke vrijwilligersprijzen. Sigi Demmelhuber door Eindhoven aangemeld voor de landelijke passieprijs. Je kunt op haar stemmen, het zou mooi zijn als zij de prijs wint met haar kledingwinkel/huiskamer waarbij ze zich al jaren inzet voor buurtgenoten die het niet breed hebben.

Foto: SP

Sigi Demmelhuber werd door Eindhoven aangemeld voor de landelijke passieprijs vanwege haar werk in haar kledingwinkel/huiskamer waarbij ze zich al jaren inzet voor buurtgenoten die het niet breed hebben.

Ook drie Eindhovense projecten zijn genomineerd, voor de meerdere handenprijs. Dit zijn Stichting Sociaal Solidair; Gay refugee walk-inn ; stichting senioren sociëteit Andromeda 3. Je kunt op ze stemmen via de site van vrijwilligersprijzen.nl.