Brede steun voor nieuw zwembad Tongelreep

20 december 2017

Brede steun voor nieuw zwembad Tongelreep

Eindhoven gefeliciteerd! We krijgen eindelijk een nieuw zwembad in de Tomgelreep. Onze wethouder Jakob Wedemeijer kreeg brede steun van coalitie en het grootste deel van de oppositie. De VVD stemde natuurlijk tegen omdat men het nog groter en duurder wilde hebben maar daar ging de meerderheid van de raad niet in mee.

Jakob Wedemeijer: "Ik ben blij dat we deze afspraak uit het coalitieakkoord kunnen uitvoeren en in deze tijden ook het grootste deel van de opppositie hebben meegekregen en we een betaalbaar zwembad gaan krijgen".
We krijgen een familiezwembad en de drie speciale doelgroepenbaden worden ook vernieuwd. Buiten wordt het zwembad afgebroken en vervangen door een waterpartij voor kinderen. In de zomer kan de wand omhoog en wordt het een geheel. Het belooft een heel mooi geheel te worden.
We zijn er natuurlijk nog lang niet.  We gaan nu eerst de bouw aanbesteden. Dat moet binnen het door de Raad ter beschikking gestelde bedrag van 19 miljoen euro.  Rond 1 november moet duidelijk zijn wie hem gaat bouwen. In 2020 moeten de baden af zijn.  Dan kun je gaan zwemmen voor 6,50 per keer tenzij je een passe-partout hebt of een abonnement. Dan is het nog goedkoper.