Eindhoven verhoogt sporttarieven opnieuw niet

26 april 2017

Eindhoven verhoogt sporttarieven opnieuw niet

Ondanks de gestegen kosten van sportaccommodaties in Eindhoven wordt de huur van de sportvelden en sportaccommodaties opnieuw niet verhoogd. Ook de sporttarieven worden voor het tweede achtereenvolgende seizoen niet verhoogd. De prijs voor een los kaartje bij de Tongelreep wordt verlaagd naar 6 euro. Dit alles is het gevolg van een structurele herziening van de sportorganisatie in Eindhoven door SP wethouder Jakob Wedemeijer.

De kosten voor de sportaccommodaties zijn door inflatie gestegen met 1,5%. SP Wethouder Jakob Wedemeijer besloot echter deze gestegen kosten niet door te berekenen in de huur van de sportaccommodaties in Eindhoven. “Veel verenigingen hebben al moeite om de eindjes aan elkaar te knopen. Daarom besloten we de kosten niet door te berekenen aan de verenigingen.” Ook de sporttarieven worden voor het tweede achtereenvolgende seizoen niet verhoogd en worden door afronding zelfs iets verlaagd: van 6,05 naar een mooie ronde 6 euro. Dat is handiger en goedkoper aan de kassa doordat er minder wisselgeld aanwezig moet zijn.

SP Wethouder Jakob Wedemeijer is bezig de sportorganisatie structureel beter en goedkoper te organiseren. Hierbij probeert hij zoveel mogelijk de breedtesport te ontzien. “We zijn bezig om zakelijker te kijken naar de ambtelijke organisatie waarbij we met name alle kostenposten tegen het licht houden en bekijken of dit ook goedkoper kan. Daarnaast zullen een aantal ambtenaren ook breder dan voor sport worden ingezet waardoor de totale kosten dalen omdat er dan elders in de organisatie kan worden bezuinigd.”