Een stem op de SP is belangrijker dan ooit

11 maart 2017

Een stem op de SP is belangrijker dan ooit

Foto: SP

Op de laatste campagne-zaterdag was het gezellig druk in Winkelcentrum Woensel. Vele mensen waren erg goed gemutst. Niet alleen vanwege het zachte weer, maar vooral ook omdat men steeds meer vertrouwen heeft in een goede verkiezingsuitslag.

Voor de aanwezige SP'ers is Woensel als een warm bad: Erg veel SP-minded mensen die maar wat graag aanstaande woensdag op de SP gaan stemmen. Zij vertelden ons waarom.

In een klein maar warm zonnetje gingen vier SP-leden door de winkelstraten. Bepakt en bezakt met de bekende tomaatvormige schuursponsjes en flyers werden vele mensen aangesproken. Naast de vele positieve reacties over onze voorman Emile Roemer, over het Nationaal Zorgfonds en over de rooskleurige toekomst met mogelijk een links kabinet, waren er zoals altijd nog een aantal mensen over te halen om überhaupt te gaan stemmen.

Soms is het voor mensen nog een hoge drempel om uiteindelijk naar het stemhokje te lopen. Het is fysiek een eenvoudige opgave om in je eigen buurt op een grote lijst een klein bolletje rood te kleuren, maar de eerste stap daar
naartoe is soms wat lastig. We wijzen hen op het feit dat als je niet
gaat stemmen, dat je dan instemt met het huidige beleid. Daarnaast werd
hen medegedeeld dat er heel veel verschillende mogelijkheden zijn om
invloed uit te oefenen en dat het stemmen een onderdeel daarvan is. Het
is een verworven recht wat niemand verloren moet laten gaan.

Met een links kabinet komen we werkelijk uit de crisis, waar we met een
half miljoen werklozen nog middenin zitten. Zolang de wachtrijen bij de
voedselbanken blijven aanhouden, er steeds hogere huren gevraagd worden
en de zorg steeds verder ontoegankelijk wordt gemaakt voor alle
Nederlanders, heerst er armoede in het land.

Met Roemer als premier krijgen we een kabinet die kijkt naar de mensen achter de cijfers. Die zinvolle politieke keuzes maakt. Een stem op de SP is een stem voor een menswaardig bestaan voor ALLE medelanders.

Marcel Lathouwers

Raadslid, SP Eindhoven