Buurten in de buurt: SP in gesprek met buurtbewoners Oude Spoorbaan

14 november 2016

Buurten in de buurt: SP in gesprek met buurtbewoners Oude Spoorbaan

Foto: Roy Caris

De SP gaat graag in gesprek met mensen in de buurt. Dit keer ging de gemeenteraadsfractie naar Oude Spoorbaan om te horen wat er leeft. Oude Spoorbaan is een buurt in de wijk Rozenknopje in het stadsdeel Gestel in Eindhoven.

De Fractie bracht een bezoek aan De Straatkamer, waar we mensen hadden uitgenodigd om te komen meepraten over hun buurt. Een aantal mensen zijn hier op af gekomen en deelde met ons hun ervaringen over de buurt.

Uit de verhalen van de aanwezigen bleek dat er sprake is van overlast rondom de maatschappelijke opvang van NEOS die aan de Hoogstraat gevestigd is. Hoewel overlast misschien wel nooit helemaal te voorkomen is, zouden de buurtbewoners het fijn vinden als NEOS vaker haar gezicht laat zien in de buurt, met name vanwege het probleem met drugsrunners die onveiligheid in de wijk creëren.

Naar aanleiding van deze signalen vroeg de SP aan wethouder Renate Richters om in gesprek te gaan met de buurt en NEOS om te onderzoeken wat de mogelijkheden zijn om de overlast te verminderen.

De SP blijft de ontwikkelingen op de voet volgen.

De volgende keer gaat de gemeenteraadsfractie van de SP weer naar een andere buurt. Wil je dat de SP naar jouw buurt komt? Neem dan contact op met eindhoven@sp.nl.