Bestuur SP Eindhoven krijgt uitbreiding

8 maart 2013

Bestuur SP Eindhoven krijgt uitbreiding

Op donderdag 7 maart 2013, tijdens de algemene ledenvergadering, zijn er twee nieuwe leden gekozen voor het bestuur van SP afdeling Eindhoven. Namelijk Corina Vogelaar (contactpersoon van ROOD, de jongeren van de SP) en Ernest Maas (raadslid van de SP). We wensen beiden leden veel succes met deze taak.

Deze ledenavond is meteen gebruikt om in gesprek te gaan met Arjan Vliegenthart (politicoloog, Eerste Kamerlid en directeur van het Wetenschappelijk Bureau van de SP) over het thema democratisering van de economie. Op een zeer begrijpelijke manier gaf hij zijn kijk op het thema en over hoe we de economie terug kunnen geven aan de mensen.

Er werd aandachtig geluisterd naar Arjan Vliegenthart

Sinds de jaren ’80 van de vorige eeuw is de discussie over dit onderwerp verstomd. Ten onrechte, heeft de SP altijd gevonden. En de huidige economische crisis geeft ons gelijk. Probleem is dat de meeste politieke partijen inmiddels vervreemd zijn van dat thema. Zij laten hun denken en doen goeddeels bepalen door de vraag hoe de markten erop zullen reageren. Ideologisch zijn zij vrijwel allemaal bewoner van het liberale huis geworden. Dat geldt niet voor de SP.

Arjan Vliegenthart aan het woord

De komende maanden wordt over dit thema, op diverse plekken binnen de partij, discussie gevoerd. In Eindhoven is het gesprek hierover dus gestart.

Anke van Hest
Afdelingsvoorzitter SP Eindhoven