Mooie verkiezingsuitslag SP in Eindhoven

3 maart 2011

Mooie verkiezingsuitslag SP in Eindhoven

Met een resultaat van 15,2% van de stemmen, mag het Eindhovense campagne-team tevreden terugkijken op deze verkiezingen. In onze provincie hebben 13,8% van de stemmers voor de SP gekozen. Landelijk was dat maar 10,2%.

In Eindhoven stemden altijd al meer mensen SP dan gemiddeld. Om de resultaten te kunnen beoordelen, moet je dus ook naar de groei van het aantal stemmen kijken. Dan blijkt dat de campagne in Eindhoven zijn vruchten heeft afgeworpen.

Gespannen de uitslagen volgen

De groei in Brabant ten van 0,4% ten opzichte van de Tweede Kamer verkiezingen in 2010, komt overeen met de landelijke groei van de SP. Het lukte in Eindhoven om 1,5% meer stemmen binnen te slepen dan bij de Tweede Kamer verkiezingen. We zijn hiermee nog niet op het niveau van de Provinciale Staten verkiezingen in 2007, toen stemden 24,7% op de SP in Eindhoven en 21% op de SP in onze provincie.

De organisatie-secretaris bedankt alle aanwezige SP-ers voor hun inzet

“We zijn heel blij met het resultaat” aldus afdelingsvoorzitter Anke van Hest. En zo voegt zij er tevreden aan toe “In bijna alle andere dorpen en steden om ons heen is deze opgaande lijn ook te zien”.

Aartje van Oostenbrugge
Redactie SP Eindhoven