Nieuw afdelingsbestuur

4 juli 2010

Nieuw afdelingsbestuur

Tijdens de algemene ledenvergadering van donderdag 1 juli is er door de leden een nieuw bestuur gekozen voor de Eindhovense SP afdeling. De bijeenkomst vond plaats in theater-werkplaats Carte Blanche. Een kleine tachtig SP leden waren aanwezig op deze zeer hete avond. Niet alleen het weer was verantwoordelijk voor de hitte.

Na een toelichting van het bestuur over de totstandkoming van de kandidatenlijst kregen alle kandidaten de gelegenheid om zich aan de aanwezige leden te presenteren en hun kandidatuur toe te lichten. Er vond een pittige discussie plaats rond de kandidaatstellingen van het bestuur en enkele kandidaten die zich op persoonlijke titel hadden gekandideerd.

Het publiek volgt de voordrachten aandachtig
Het publiek volgt de voordrachten aandachtig / Foto: Rob de Kruif

Avondvoorzitter Vincent Mulder (landelijk partijbestuur) leidde de aanwezigen door de discussies en vragenronden naar de uiteindelijke stemming. Voor een plaats in het bestuur is 50 procent van stemmen plus 1 stem nodig.

Het publiek had een groot aandeel in de discussie
Het publiek had een groot aandeel in de discussie / Foto: Rob de Kruif

De volgende SP-leden werden elk met een meerderheid van stemmen in het nieuwe bestuur gekozen: Anke van Hest (afdelingsvoorzitter), Ans Heesterbeek, Ronald van Itegem, Bianca van Kaathoven, Marcel Lathouwers, Ernest Maas, Sander Coenen, Hans Bosman (organisatiesecretaris) en Ruud Thelosen. De laatste drie hebben nog niet eerder in het afdelingsbestuur gezeten. Tineke Tilborghs, Bernard Gerard en Willemieke Arts keren niet terug in het bestuur.

Anke van Hest
Afdelingsvoorzitter