Nieuwe fase in strijd om 65 blijft 65

1 november 2009

Nieuwe fase in strijd om 65 blijft 65

Nu ook de PvdA-ledenraad zich doof houdt voor argumenten en alleen uit misplaatste loyaliteit achter partijleider Bos en fractievoorzitter Hamer is gaan staan, is er een volgende fase aangebroken in de actie 65 blijft 65: de fase van strijd en actie. Daarom waren we gisterenmiddag met een ploeg van 13 SP-ers weer te vinden in het centrum van Eindhoven.

We hebben weer 750 handtekeningen opgehaald, maar we hebben vooral gehoord dat de mensen in het land dus echt nog steeds tegen het voorstel zijn om de AOW-leeftijd te verhogen. Men snapt er niks van dat er zo slecht naar hun mening wordt geluisterd. Je merkt echt dat er heel weinig draagvlak is voor dit plan.

Handtekeningen tellen
Handtekeningen tellen / Foto: Rob de Kruif

De komende weken zal er een ‘debat op hoofdlijnen’ door de fractievoorzitters worden gehouden. Daarna gaat de wet waarmee de AOW-leeftijd wordt verhoogd naar de Raad van State voor advies. Het zal nog weken duren voordat de wet in de Tweede Kamer besproken wordt. Daarom zorgen we dat ons verzet goed zichtbaar blijft.

Nieuwe fase
Nieuwe fase / Foto: Anke van Hest

Op 21 november worden er demonstraties voorbereid van de FNV. In Eindhoven, Deventer, Rotterdam en Assen. Zodra de locatie bekend is staan die op onze site.

Wij willen als SP daar goed zichtbaar zijn. Mail even als je mee wilt helpen dit voor elkaar te krijgen.

Anke van Hest
Afdelingsvoorzitter Sp Eindhoven