Gemeentebegroting goedgekeurd

6 november 2008

Gemeentebegroting goedgekeurd

De SP-fractie is tevreden met de afronding van de begroting. De financiƫle situatie in de wereld heeft ook invloed op Eindhoven, dat is duidelijk. Zelf hebben we ook nog wat onzekerheden voor ons liggen. Daarom is het prettig om te zien dat het college zo verstandig mogelijk is omgegaan met het beschikbare geld.

De intentie om dat in de nabije toekomst nog veel sterker te gaan doen, is uitgesproken. Enkele oppositiefracties dachten hier wat anders over, dat is hun goed recht. Maar wij zijn realistisch genoeg om te snappen dat de stad moet draaien en daarvoor moet geld uitgegeven worden.

Geld ligt niet op straat
Geld ligt niet op straat / Foto: Anke van Hest

Zaken die voor ons als SP van extra belang zijn, zijn of worden goed geregeld. Wel moeten we vaststellen dat hier en daar wat meer tempo prettig zou zijn. School 23 is daar een voorbeeld van. Het is vervelend dat de waardering voor wat deze school doet lang op zich liet wachten. Voor leerlingen die mogelijk in de risicogroep gaan vallen is de school van grote waarde. Wij zijn blij dat deze bijzondere ROC-school de noodzakelijke overbruggingsfinanciering krijgt.

Ook de Sportraad is financieel veilig gesteld. Sterker nog; we gaan bekijken wat deze raad nog meer kan betekenen voor sportend Eindhoven dan nu al het geval is.

Plaza Futura
Plaza Futura / Foto: Anke van Hest

Met de besluitvorming over Plaza Futura gaan we voortvarend aan de slag. Volgende week gaan we in de commissie praten over de mogelijkheden, ook die aan de Leenderweg, de huidige locatie dus. Nieuwbouw is voor ons niet de enige optie.

Natuurlijk is de begrotingsbehandeling bedoeld om de financiƫn te bespreken, maar tegelijkertijd levert die een mooi beeld van wat er zoal gebeurt in de stad. En dat is veel. Eindhoven maakt ambities waar en daar mogen we allemaal trots op zijn.

Ans Heesterbeek