Foute reclame

12 november 2008

Foute reclame

Een paar weken geleden werd ik benaderd door een bewoner uit mijn buurt met de opmerking dat het wel heel erg raar is om reclameborden aan te treffen met als tekst “Op vertoon van je OV-jaarkaart voor € 10 onbeperkt wijn, bier of limonade in discotheek Rembrandt”.

En die borden stonden o.a. in de straat waar het MMC een speciale poli geopend heeft voor alcoholverslaafde jeugd. Het moet niet gekker worden.

Discotheek Rembrandt met de reclame
Discotheek Rembrandt met de reclame / Foto: Anke van Hest

Nu hebben we in de gemeente en de regio de werkgroep “Laat je niet flessen”, die zich met de problematiek van jeugd en alcohol bezig houdt. Ik heb ze dus op de hoogte gebracht van deze rariteit en na onderzoek bleek dat er nog niet eens een vergunning voor deze reclameborden aangevraagd was. De borden bleken trouwens door heel Eindhoven te staan.

Als het goed is zijn de borden inmiddels weggehaald maar komt u er toch nog een tegen, laat het ons weten.

Zo ziet u maar weer dat oplettendheid wel eens beloond wordt. Ziet u nu ook iets wat niet door de beugel, kan laat dat ons dan weten.

Marijke Kamphorst