Pittige discussies over conceptnota internationale machtsorde en rechtsorde

4 oktober 2008

Pittige discussies over conceptnota internationale machtsorde en rechtsorde

Op donderdagavond 3 oktober 2008 organiseerde SP Eindhoven een speciale ledenvergadering. Deze avond werd de conceptnota “Brandhaard Aarde internationale machtsorde of internationale rechtsorde?” besproken.

De conceptnota ging onder andere in op onderwerpen zoals de internationale rechtsorde, de plaats van de Verenigde Naties, de wereldhandel, de Milleniumdoelen, internationale militaire operaties en natuurlijk de NAVO. Ondanks het pittige karakter van de nota was het document door de 22 aanwezige leden goed bestudeerd.

Guido van Leemput was deze avond aanwezig

Guido van Leemput, fractiemedewerker van SP Tweede Kamerleden Harry van Bommel en Ewout Irrgang, was tijdens deze avond aanwezig om uitleg en achtergrondinformatie te geven over de onderwerpen. De conceptnota telde in totaal 35 voorstellen die allen werden besproken.

een goede uitleg door Guido van Leemput

Veel aanwezige leden hebben gebruik gemaakt van de gelegenheid om op- en aanmerkingen te maken bij de verschillende voorstellen en de begeleidende tekst. Hierdoor ontstonden op sommige momenten heftige discussies. De opmerkingen en commentaren worden meegenomen naar de regioconferentie voor Noord-Brabant, waar deze conceptnota verder besproken zal worden.

pittige discussies

De regioconferentie vindt plaats op 11 oktober 2008 in de Aristozalen in Eindhoven.

Anke van Hest