SP doet buurtonderzoek in Woensel-Zuid

1 juni 2008

SP doet buurtonderzoek in Woensel-Zuid

De landelijke SP vindt dat er te weinig aandacht is voor niet-krachtwijken. Daarom gaan SP-Kamerleden overal in Nederland de wijk in in die wijken, die van minister Vogelaar geen krachtwijk mogen heten. Op maandag 2 juni komen SP-Tweede Kamerleden Marianne Langkamp, Nathalie de Rooij, Remi Poppe en Paulus Jansen naar Eindhoven.

Woensel-Zuid

Als voorbereiding op het werkbezoek van de vier SP-Kamerleden heeft de Eindhovense SP-afdeling buurtonderzoek gedaan in Woensel-Zuid tussen de Montgomerylaan, de Ring, de Pastoor Petersstraat en de Boschdijk. De resultaten zijn neergelegd in een rapport dat aan de deelnemers aan het onderzoek en aan de vier Kamerleden toegestuurd is.

14 mensen hebben meegedaan aan het onderzoek (waaronder een afgevaardigde van het Partijbestuur), en deze mensen hebben 20 dagdelen van 2 uur rondgelopen en daarbij 1100 huizen gedaan.

Het eerste resultaat is dat heel veel mensen met plezier in Woensel-Zuid wonen en daarbij niet meteen aan problemen denken. Problemen zijn er echter wel. Vaak typische grote stads-problemen als parkeren, drugs, zwervers met drankoverlast, te weinig mogelijkheden voor jongeren, en renovatiekwesties op twee plaatsen, waarvan er vooralsnog één omstreden is (die bij de Bakkerstraat e.o.). Met het comité dat bij dit laatste gebied hoort is contact gelegd.

Wie interesse heeft om over de wijkproblemen van Woensel-Zuid te praten, kan op maandag 2 juni naar Zaal Verspaandonk komen aan de Kloosterdreef 84. Hij/zij kan dan praten met Paulus Jansen of Remi Poppe. Het begint om half acht en is gratis.